The Hunger Games 32x32 LogoLeopard Print Pointer Books are my passion...: (RC) Review: Muž ve stínu

úterý 22. května 2012

(RC) Review: Muž ve stínu

Autorka: Stephanie Laurensová
Přeložila: Jana Jašová
Počet stran: 446
Nakladatelství: Ikar

Anotace
Kam se poděli všichni zajímaví muži v Londýně? Amanda Cynsterová není ochotná slevit ze svých nároků na dokonalého manžela, ale díky tomu už strávila osm osamělých sezon. Odhodlá se proto vzít věci do svých malých ruček a navštíví místo, kam mají dámy vstup zakázán a kde by se mohla vyskytovat tolik vítaná špetka nebezpečí. Věci se ale poněkud vymknou a Amanda se ocitne v nesnázích, ze kterých je nečekaně zachráněna tajemným džentlmenem.


Ano, skutečně čtete dobře, přes horory, sci-fi a fantasy jsem se dostala až k přeslazené romantice, nicméně nelituji, kniha stála za to a poskytla mi oddych od nadpřirozena. V příběhu hraje hlavní roli hrdinka Amanda, která je i na svůj věk (23) stále svobodná. Změní se něco, když potká záhadného hraběte z Dexteru?

Příšerná pravidla! Amanda by tak ráda zmizela do nějakého klubu na "zakázanou" party, která však není pro Smetánku, čímž ona je. Nebaví jí lhát matce a tetám, kam se neustále ztrácí, ví, že by neschvalovaly její vztah z hrabětem, který byl obviněn z vraždy. Pomaloučku, ale jistě se snaží Dextera lapit do jejích sítí, avšak to si vyžaduje více a více tajných schůzek, což je Amanda schopná riskovat. Podaří se jí Dextera ulovit? Dokáže ho vytáhnout ze stínů zpět mezi Smetánku?

Muž ve stínu mě mile překvapil. Romantika s nádechem detektivky mě zaujala - promyšlený případ, nebezpečná situace s Amandou a Martinem... Ačkoli románky a historii moc nemusím, kniha se mi četla dobře, jako kdyby autorka kdysi v té době (cca 19. století) žila.

Jedna věc, kterou bych malinko vytkla, je popisování. Stephanie jde popis dobře, někdy až moc. Díky ní jsem si dokázala vše hezky živě představit, avšak některé scény byly poněkud... pikantnější. Nevím, na svůj věk (nejen) bych radši četla více děje, místy mi to přišlo jako obsáhlejší Harlekýn (jestli znáte ty barevné knížečky v trafikách, které jsou každý týden nové a jsou hlavně romantické až až). Nicméně vše ostatní bylo skvělé.

Nevím, zda to byl jen můj pocit, anebo se to stalo i ostatním, ale místy jsem se ztrácela. Protože nejsem moc "vzdělaná" v historických knížkách, tudíž jsem děj neustále srovnávala s dnešním světem a občas tápala v neznámu. Autorka hodně poukazuje na rozdíly ve společnosti mezi Smetánkou a "těmi druhořadými". Ale to je spíš má chyba, Muži ve stínu to za vinu nedávám. =D

Výjimečně chválím psaní ve třetí osobě, protože i přestože se mi raději čte v první, někdy je druhá verze podstatně lepší. Čtenář totiž může plynule přjít do Dexterovy hlavy, aniž by si toho nějak moc všimnul a krčil nad tím čelo. Pocity napsala Stephanie bravurně, až jsem se občas zarážela nad tím, jak mi to všechno připadalo živé, to jsem u moc spisovatelů zatím nezaregistrovala.

Co bych chtěla dodat mezi posledními body je to, že je vidět, že jde o práci odbornice, žádný amatérský pokus o první knihu. Místy mi připadalo, že to snad Stephanie musela někdy zažít, protože já sama bych něco takového nikdy nemohla dát na papír z vlastní hlavy. Jsem strašně ráda, že jsem si knížku přečetla, i když jednu radu bych pro spisovatelku měla: Myslím, že čtenáře zajímá především děj, nepotřebujeme číst několik pikantních scén pořád dokola! =DD

Děkuji Bookfanu za poskytnutí recenzního výtisku.


Hodnocení obálky:
- Na můj vkus docela nevýrazná, ale působivá.
Celkové hodnocení:
- Ano, kniha byla dobrá, ale prostě to není můj šálek kávy ;)

Zdroje:
obálka - Bookfan
obrázky - Google

2 komentáře:

  1. Obálka se mi až tak nelíbí, ale... Londýn, a navíc to působí celkem zajímavě... asi si to přečtu. :))
    Btw, co máte všichni proti er formě? Já naopak brutálně nemám ráda ich formu, vadí mi nadužívané sloveso být, kterému se tam nedá vyhnout. :D

    OdpovědětVymazat
  2. Ja mám romance rada (aj historické). A táto znie dobre. No obálka nevyzerá veľmi zaujímavo. Putuje do to-read. :-)

    OdpovědětVymazat