The Hunger Games 32x32 LogoLeopard Print Pointer Books are my passion...: (RC) Review: Posedlost

pondělí 20. srpna 2012

(RC) Review: Posedlost

Autorka: L.J. Smith
Přeložila: Staníčková Olga
Série: Temné vize
Díl: 2.
Počet stran: 248
Nakladatelsství: Fragment / 2012

Anotace
Skupina středoškoláků s paranormálními schopnostmi, kteří se sešli v Zetesově institutu, aby své nadání rozvíjeli, odhalí skutečné záměry výzkumného týmu a musí utéct. Mají jedinou naději, a tou je záhadný bílý dům, který všichni viděli ve společném snu. Kromě obtížné cesty je však čeká i řešení dalších problémů a vztahů. Od osudné noci, kdy všichni utekli ze Zetesova institutu, se Gabriel změnil. Přestože Kaitlyn jeho podivínské chování děsí, zároveň ji to k němu přitahuje a chce zjistit, co za tím vězí. Současně se začínají dít zvláštní věci, které naznačují, že je jim v patách někdo, kdo má stejné schopnosti jako oni sami…
Podaří se jim najít bílý dům? Nebo už je pro ně příliš pozdě?

O čem je série Temné vize?
Pět středoškoláků s paranormálními schopnostmi je přivezeno do Zetesova institutu pro výzkumné účely a rozvinutí jejich schopností. Kaitlyn, Anna, Gabriel, Lewis a Rob. Během chvíle se z nich stanou dobří přátelé, až na Gabriela, který si k tělu nikoho (kromě Kaitlyn, pro kterou má slabost) nepouští. Společně odhalí, že pan Zetes a Joyce chtějí kamarády využít k páchání zla, pokud výzkum vůbec přežijí se zdravým rozumem. Společně, napojeni na jejich telepatickou síť, utíkají pryč, hledat bílý dům, který viděli ve snu...

Recenze
Po přečtení velice napínavého dílu jsem nedočkavě popadla druhý doufajíc, že se mi konečně podaří rozluštit záhady, které mi spisovatelka vyvrtala do hlavy tak, že mi to nedalo spát. Psaní L.J. Smith jsem nikdy moc nemusela, protože píše takovým "sušším" stylem a občas se musím nutit do čtení (viz. první díly Upířích deníků). "Odhalení" mě docela chytlo, a proto jsem se rozhodla spisovatelce dát druhou (nebo už třetí, já to přestala počítat) šanci. Na nic, dvojka Temných vizí mne zklamala.

Proč jsem nebyla z knížky tak nadšená? Protože jsem očekávala něco tajemného a napínavého, ne dvouset-stránkový suchý popis cestování pěti teenagerů. Kniha mne trochu zklamala, ale jedno plus přece jen získala - ponořila jsem se do ní a na pár hodin si odpočinula od drsné reality na táboře. =D Prostě takové oddychové čtení, i když téměř o ničem, ale svůj účel to plní.

Nad postavami spisovatelka musela jen mávnout rukou, poněvadž se mi nezdá, že by některá z postav měla hlubší charakteristiku než tu, co se na první pohled zdá, i když to by mi až tak nevadilo jako pokus o nějakou zápletku, který se Smithové opravdu nepovedl. Asi těch upírů z Upířích deníků nemá tolik, že je motá i sem. Jako pardon, to už je dost i na mě - na upíroholika!

Moc se mi líbila plynulost příběhu, že L.J. Smith nepřeskakovala z místa na místo, nestřídala pohledy a nerozepisovala moc zdlouhavě popisy nudných věcí, jako to občas někteří spisovatelé dělají. Nicméně se mi zdá, že kniha měla poněkud uspěchaný a odbytý konec (i když já asi nemám právo soudit, když jsem nenapsala tolik knih jako ona). Připadá mi, jako by se Lisa Jane "neodvažovala" překročit větši počet stránek než 250 a raději všechno zkrátila, aby se to všechno vešlo, což je škoda, ráda bych se o tom konci dočetla mnohem více.
Nicméně další díl si přečtu a myslím, že nejsem jediná, koho autorka nechala napjatého čekat na další díl. Knize dávám průměrné tři hvězdičky a doufám, že příštímu dílu budu moci dáti více. =)

Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.

Hodnocení obálky:
Celkové hodnocení:

zdroje:
obálka - Fragment
obrázky - deviantArt

2 komentáře:

  1. Jednotku som čítala, ale nezaujala ma natoľko, aby som sa pustila do dvojky a očividne je to celkom dobrá voľba. Aj keď ako oddychovka, prečo nie...
    Inak fajn recenzia!:)

    OdpovědětVymazat
  2. Jedničku jsem si půjčila v knihovně a docela se mi líbila. Problém je v tom, že nějaký čtenář "zapomněl" vrátit dvojku, takže už na ni měsíc čekám... :/ Škoda...

    OdpovědětVymazat