(RC) Review: Vstříc temnotě

Série: Lovkyně snů
Díl: 2.
Počet stran: 256
Nakladatelství: Fragment / 2012

Některé noční můry nekončí… Zvlášť když se nechtěně dostáváte do snů druhých…
Jmenuju se Janie. Je mi teprve sedmnáct, ale skutečnost pro mě začíná být horší než sny.
Na Fieldridgeské střední škole se dějí znepokojivé věci. Přesto nikdo nechce promluvit a ani vyšetřování nikam nevede. Co je však ještě horší, začínám odhalovat pravdu o sobě a o svých schopnostech - a ta je pochmurná. Vážně, krutě pochmurná…

O čem je Lovkyně snů?
Jak by se dalo předpokládat, kníiha vypráví o dívce, která se narodila se zvláštní schopností - když někdo blízko Janie usne, ona se propadne do jeho snu a umí ho ovládnout. Janie se však ještě cvičí a ve výcviku jí dost pomáha její přítel Cabel, který pracuje pro kapitána Komiskou, která se snaží odhalovat zločiny v jejich okolí. Janie se k nim přidá a pátrá ve snech spolužáků a učitelů, kdo je viníkem. V druhém díku odhalují sexuálního delikventa. Kdo by to mohl být?

Proč jsem si knihu vybrala
Tak hlavně proto, že jsem ten typ člověka, co si přečte první díl nějaké ságy a ať už je to sebenudnější knížka, musí to celé dočíst. Konec prvního dílu mě nechal podivně zmatenou, všechno to bylo takové nijaké a já se tak zoufale snažila rozmotat aspoň část, že jsem si knihu prostě musela přečíst. Doufala jsem, že mě ohromí mnohem více než jednička, ale moc jsem si od toho neslibovala. Nicméně mě příjemně překvapila. =)

Děj překonal má očekávání, poněvadž v "Procitnutí" mi přišlo, že téměř žádný nebyl. Text nebyl moc souvislý a já si z četby mnoho neodnesla. Ale tento díl měl alespoň trochu smysluplnější zápletku - najít sexuálního delikventa na škole, pročíst si zápisky slečny Stubbinové, procvičovat nazírání ve snech. I když bych si dokázala představit nějakou lepší, tato mi na autorčin styl psaní stačila.

Opět u mě boduje psaní ve třetí postavě, protože kniha je občas psaná i z jiných pohledů než Janiina, tudíž by autora musela neustále přeskakovat a čtenáři by se v ději snadno ztratili. Většinou moc nemusím vícepohledové knihy, ale myslím, že v Lovkyni snů je to tak lepší, jelikož by potom byla kniha mnohem tenčí, protože by nebylo o čem psát. Tímto si u mě knížka získala jedno malé plus.

Co se týče postav, jejich charakteristika se mi opravdu líbila, byla opravdu mnohem lepší než minule. Janie. Ta divná holka, která má jen jednu kamarádku a přítele, hodně uzavřená do sebe, přátelská, ale hodně hodně náladová. Cabel. Ochotný pomoci, poměrně oblíbený, také uzavřený, občas až moc starostlivý, žárlivý. Spolu tvoří hezký pár, který se skvěle doplňuje. Abych jen nechválila, reakce postav mi přišly místy poněkud přehnané. Sem tam Janie s Cabelem přestane mluvit kvůli malichernosti, sem tam je Cabel naštvaný - když říkám naštvaný, myslím opravdu naštvaný - na Janie za to, že se dotkla jiného kluka... No co, nikdo není dokonalý.

V neposlední řadě musím pochválit čtivost. Kniha mě naprosto vtáhla do děje, přečetla jsem ji během tří hodin, což je trochu škoda, protože takováhle oddychová četba je pro prázdniny jak dělaná. Ještě bych ráda pochválila napínavou zápletku na konci knihy, která čtenáře navozuje na další čtení. Naprosto logické vysvětlení Janiina daru, které mi vzalo dech (ale když tak nad tím přemýšlím, divím se, že jsem na to nepřišla už dřív). Na příští díl jsem natěšená docela dost, tentokrát ze zvědavosti vyřešení osudu postav, ne z přemáhání se po dočtení celé série. =)

Co říkám na obálku?
Opět jako u minulé knihy se mi docela líbí. Je téměř stejná jako originál, takže nemůžu toho moc srovnávat, akorát mám opět menší výtku k těm očím na vrchu. Být designérem, dala bych si s nimi více práce, aby to moc nevypadalo jako muž (prostě si nemohu pomoci, ale Janie mi zde přijde jako chlap). =D Jinak obálka je super...

A hodnocení na závěr? O hodně lepší než u "Procitnutí". Kniha mě naprosto strhla, ale i přes svou čtivost a zápletku si ode mě zaslouží čtyři hvězdičky. Jak už jsem zmínila výše, nemůžu se dočkat pokračování, protože jsem strašně zvědavá na vývoj událostí. Rozhodně doporučuji každému, kdo má rád fantasy detektivky s nádechem romantiky. =)

Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.

Hocnocení obálky:

obrázky - deviantArt