The Hunger Games 32x32 LogoLeopard Print Pointer Books are my passion...: (RC) Review: Dědička

(RC) Review: Dědička

Autorka: Amanda Hockingová
Série: Svět Tryllů / 1.
Počet stran: 312
Nakladatelství: Fortuna Libri / listopad 2012

Vstupte do světa Tryllů!
Když bylo Wendy pouhých šest let, matka se ji pokusila zabít. Tvrdila jí, že je monstrum. O jedenáct let později se Wendy začíná obávat, že matka měla tehdy možná pravdu. Dochází jí, že asi není tím, kým si po celý život myslela, že je. Toto poznání jí pomáhá odhalit Finn Holmes.
Finn, záhadný spolužák, zprvu Wendy jen neustále pozoruje. Něco na něm Wendy neskutečně přitahuje, ale zároveň děsí. S jeho pomocí se dozví i pravdu o sobě a svém životě: Jako miminko byla zaměněna s jiným dítětem, chlapcem. Ještě v šoku se Wendy vydá s Finnem za svou pravou matkou. Netuší ale, co ji tam čeká...
Nový domov Wendy nutí nechat dosavadní život za sebou, zapomenout na školu jí problém nedělá, ale jak se vypořádá se ztrátou svého bratra a tety? Wendy se musí poprat se svým novým údělem a s tím, že ani u své pravé matky nenajde city, které celé dětství tak moc postrádala.

Stručný děj
Wendy patří celých sedmnáct let mezi outsidery, nemá ráda obuv, je hodně vybíravá, co se jídla týče a má výbušnou povahu. A pak ještě umí přesvědčovat lidi, aby udělali to, co chce, ale nikdo jiný to neví. Když přijde na její školu nový spolužák Finn, Wendy si začne všímat, že se o ní zajímá a nemůže z ní spustit oči. Následně zjistí, kdo vlastně je a kam patří.

S Finnem opouští svou nevlastní rodinu a vydává se do Tryllského městečka poznat svou pravou matku. Člověk by si řekl, jaká to musí být zábava být princeznou, jenže Wendy nechce. Nechce se řídit hloupými pravidly, nechce se chovat až přehnaně slušně, nechce nic jiného, než více poznat Finna, který (dá se říci) patří až na spodinu společnosti. A ještě ke všemu je tu zlý tryllský kmen, který má o Wendy až přehnaný zájem. To je ale perný život, co?

Knížku mám doma už dlouho v angličtině, ale nikdy jsem se k tomu pořádně neodhodlala, proto jsem nesmírně ráda, že se mi dostala do ruky i česká podoba. Musím se přiznat, že od první stránky jsem se stala nadšený čtenářem, nejen kvůli nápadu a originalitě, ale i díky lehké plynulosti a napínavé zápletky. Amandu Hocking jsem doteď neznala, ale určitě si jí přidám do seznamu oblíbených autorů.

Jsem ráda, že jsem konečně narazila na nedokonalou hrdinku (neříkám, že všude jsou bez chyb), která ví, že by se měla chovat tak, jak se na princeznu sluší a patří a i když se snaží, je od přírody vzpurná a ohnivá. Také se mi moc líbil její vztah k matce Eloře, která se tedy jako matka příliš nechovala. Já být na jejím místě, tak bych asi utekla, i když Wendy nad tím vlastně také přemýšlela. Elora je ledová královna, kterou bych mileráda zazdila někam do věže a užívala si klidu a svobody.

Z počátku jsem byla docela zmatená z tryllské politiky (ta naše mi bohatě stačí! =D), ale posléze jsem si zvykla. Ačkoli je nejdůležitější markýza Aurora ďábelská, zlomyslná a chladná, oblíbila jsem si jí jakožto kladnou záporačku, při níž jsem zažívala nepříjemné mrazení, což se mi nestalo už... vlastně nikdy. Takže to připisuji autorce k dobu, třeba mě v příštích dílech překvapí ještě něčím jiným.

Oceňuji závěrečnou minipovídku z prostředí Vittry. I když jsou většinou záporáci ti, kterým fandím, tyto potvůrky už od prvního okamžiku nějak nemám ráda (nevím proč), ale povídka byla hezká, navnadila mě na další díl, protože podle všeho naznačuje, že proběhne akce Wendy č.2, takže jsem zvědavá. Když už jsme u toho konce, tak mě docela rozohnilo to useknuté ukončení, kdy jede Wendy s mänskligem Rhysem pryč. Opravdu jsem se těšila, jak to spisovatelka celé popíše a ono nic. Škoda, snad příště. =)

Dědička je naprosto skvělá knížka, kterou pravděpodobně budu doporučovat všem fanoušků YA fantasy, takže pokud patříte mezi ně, s chutí do toho, zajisté se vám to bude líbit! Knížce dávám 5 hvězdiček, a to oprávněně, a s napětím budu očekávat další díl, který jistojistě bude také stát za to!

Mnohokrát děkuji nakladatelství Fortuna Libri za poskytnutí recenzního výtisku (knihu si lze zakoupit zde).

zdroje
obálka - Fortuna Libri