The Hunger Games 32x32 LogoLeopard Print Pointer Books are my passion...: (RC) Review: Inheritance

neděle 14. dubna 2013

(RC) Review: Inheritance

Autor: Christopher Paolini
Přeložila: Olga Staníčková
Série: Odkaz dračích jezdců / 4.
Počet stran: 672
Nakladatelství: Fragment / 2012

Přichází chvíle, na kterou všichni tak napjatě čekali. Vardenové se pomalými kroky dostávají k hlavnímu městu, kde sídlí ďábelský bývalý jezdec Galbatorix s Eregonovým nevlastním bratrem Murtaghem, připraveni se mu postavit a celé armádě zbouřenců. Jenže král je silný a Murtagh taktéž, protože vlastní velké množství Eldunarí, srdcí draků.
Eragona čeká nelehký úkol. Zabít krále. Ale zvládne nashromáždit dostatek síly, aby se ke Galbatorixovi alespoň přiblížil?


Ačkoli nemám dračí tematiku příliš v lásce, Odkazu dračích jezdců jsem přeci jen podlehla. Proč? Christopher dokáže v pouhých pár stranách vybudovat kompletní svět plný
nadpřirozena a tajemna. Vše dokáže podat poutavě a napínavě tak, že knihu nebudete moci odložit. V předchozích třech dílech tomu tak bylo, naštěstí pro nás ani poslední kniha nezklamala.

I když se příběh z počátku dost táhnul a vesměs šlo jen o popisování bitev, s ubývajícím počtem nepřečtených stran začal nabývat na intenzitě plné napětí a akce. Čtenáři se tak mohli pokochat nečekanými zvraty a událostmi, na které by nikdo ani nepomyslel. Já mám takový „šestý smysl“, kdy většinou dokáži odhadnout, jak se příběh bude vyvíjet, mám na to oko. A i když jsem tušila, jak celá kniha dopadne... byla jsem opravdu překvapena.

Co musím uznat, moc se mi líbilo uzavření celého příběhu. Vím, že spousty spisovatelů nechávají otevřené konce (a neříkám, že tomu tak nebylo i v Inheritance), nicméně autor dokázal ukončit všechny nezodpovězené otázky, jenž v průběhu série vznikly. Co bude dál se Slounem? Jak to vlastně je s Murtaghem? A mnoho dalších. Na konci mi přišla na mysl kvanta dalších, ale tak už to bývá.

Když už jsem se zmínila o konci, tak ten mě upřímně zklamal. Čekala bych, že se v posledních pár kapitolách budu dychtivě chtít dozvědět, jak to dopadne s Galbatorixem a celou Alagaësií, vůbec by mě nenapadlo, že by se hlavní
zápletka (kterou jsme s příběhem postupně prožili) skončí někde ve dvou třetinách a zbytek knihy se bude vyvíjet v duchu „A jak to bylo dál?“. I když musím přiznat, že mě pár stran před koncem rozbrečelo. Mohla bych to přičítat mé sentimentalitě, nicméně to pomyšlení, že celá má oblíbená série končí, bylo (a stále je) bolestivé.

Mé hodnocení
Ačkoli nerada, musím se s Odkazem dračích jezdců rozloučit, naštěstí to mohu udělat v dobrém. Christopher Paolini je výjimečný spisovatel s ještě výjimečnějším talentem, kterým by nemělo být šetřeno. Budu doufat, že se rozhodne napsat nějaký spin-off, protože bych se ráda dozvěděla, co plánuje s hrdiny i dál. Prozatím dávám Inheritance krásné 4 hvězdičky a až bude více času, rozhodně si všechny díly přečtu znovu. Všem (ale opravdu všem) sérii doporučuji, určitě nepromarníte čas.

Hodnocení obálky:


 

Celkové hodnocení:




Mnohokrát děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku (knihu si lze zakoupit zde)

zdroje:
obálka – Fragment
obrázky - DeviantArt

1 komentář:

  1. Na Inheritance se chystám... uff už to bude snad 7 měsíců. Moc bych si ho chtěla už přečíst. :D Hezká recenze! :)

    OdpovědětVymazat