The Hunger Games 32x32 LogoLeopard Print Pointer Books are my passion...: (RC) Review: Oheň

(RC) Review: Oheň

Autoři: Sara B. Elfgrenová & Mats Strandberg
Přeložila: Jana Chmura Svatošová
Série: Engelsfors / 2.
Počet stran: 635
Nakladatelství: Fortuna Libri / 2013

Po nedávném útoku démonů ve škole se snaží Ida, Minoo, Anna-Karin, Vanessa a Linnéa navrátit do starých kolejí. Některé s obtížemi, některé mnohem snáz. Když však do Engelsforsu zavítá nová "sekta", jejíž cílem je udělat z Engelsforsu pozitivní město, něco tu nehraje. A hlavně když jsou jejími zakladateli rodiče mrtvého Eliase, který byl jedním z vyvolených. Copak se asi děje? Jsou v tom démoni? Nebo něco jiného? A co kouzelnická rada, která se ve městě zjeví?
Všechny dívky stojí před velikou zkouškou, a tou je důvěra. Dokážou si navzájem důvěřovat a být ochotné svěřit život ostatním?

Být obyčejným teenagerem je pěkná dřina, a co teprve když máte k tomu všemu nadpřirozené schopnosti a všichni démoni na světě by vás nejraději zabili! Jestli nevíte, jak se takový člověk může cítit, prostřednictvím četby se zeptejte pěti Vyvolených, které napoprvé zvládly přežít, protože Oheň vás do sebe vtáhne a nepustí, dokud se nedostanete na konec. S každou kapitolou můžete prožívat život z pohledu jedné z holek a společně se tak snažit přijít na kloub jedné záhadě za druhou.

Pro dívky začíná druhý ročník na engelsforském gymnáziu, ale ony přesto nejsou těmi stejnými osobami, kterými byly před rokem. Vlastně ani není čemu se divit vzhledem k tomu, že byly napadeny démony a ještě nedávno si myslely, že jsou obyčejné studentky bez zvláštních schopností. Navzdory všem změnám jsem byla překvapena, že se spisovatelům podařilo zachovat základní charaktery hlavních hrdinek. Minoo je pořád Minoo - nevýrazná holka, která se ani moc neumí projevovat a kamarády si shání těžko, ale přesto se začíná v kolektivu otrkávat. Nebo Ida, která je ta stará Ida, jakou jsme poznaly na začátku Kruhu - zatrpklá dívka, která nesnáší svoje schopnosti a nemá ráda žádnou z holek v kruhu, chová se povrchně a nejradši by se k ničemu z toho nehlásila. A i tak můžeme pozorovat její vnitřní já, které není takové, jak se na první pohled zdá. Nicméně je to pořád "záporná postava", pokud jde o hlavní hrdinky. Autoři z ní hned neudělali světici, a za to jim musím dát palce nahoru!

Co mě velice překvapilo, byla čtivost a nápad. Když už jsem si myslela, že kniha dosáhla vrcholu a já se právě dostala k nejnapínavější části příběhu, autoři mě nepřestávali překvapovat a ve druhé polovině s každou stránkou o něco málo navýšili laťku. Pokud budou chtít třetím dílem překonat Oheň, rozhodně se musí dost snažit, protože tohle... to je vskutku pozoruhodné dílo!

Zápletka byla také zajímavá, i když na mé poměry trochu slabší. Stejně si myslím, že "pozitivní Engelsforsané" byli originálním námětem, který se spisovatelé pokusili vytáhnout na maximum. Na jejich knížce je hezké to, že když se do ní začtete a snažíte se přijít na to, kdo za tím vším stojí, nepodaří se vám to. Alespoň ne do doby, než vám to autoři dovolí, než se dostanete ke stránce, kde je to jméno napsané. V průběhu četby jsem měla spousty podezření a na konci se ukázalo, že jsem se netrefila ani jednou. Podobnou situaci jem zpozorovala u předchozího dílu a musím říct, že už dlouho jsem nenarazila na podobně neprůhlednou knihu.

Celkové dojmy jsou VELMI kladné! Do Ohně jsem se ponořila opravdu s chutí a i když je to veliká bichlička, která může na první pohled odpuzovat, na konci mě mrzelo, že nemá stránek víc. Pokud se vám líbil Kruh, tak toto pokračování se vám jistě také zalíbí a pokud jste nečetli ani předchozí díl, pak jděte do něj, překvapí vás!
Já se moc těším na závěr trilogie, protože autoři své čtenáře vážně nešetří a nezdráhají se zabít některé z hlavních postav. Musím říct, že konec byl také na zabití a jestli unás nevyjde pokračování, asi zešílím. Až TAKOVÝ má na mě kniha dopad. Rozhodně si Oheň musíte přečíst! Já mu dávám pět hvězdiček!

Mnohokrát děkuji nakladatelství Fortuna libri za poskytnutí recenzního výtisku!