The Hunger Games 32x32 LogoLeopard Print Pointer Books are my passion...: (RC) Review: Reset

(RC) Review: Reset

Autorka: Amy Tintera
Přeložila: Jana Hejná
Série: Reboot / 1.
Počet stran: 384
Nakladatelství: Egmont / 2013

Wren zemřela a po 178 minutách vstala z mrtvých. Ale už nebyla člověkem, nýbrž resetem. Všichni reseti jsou silnější, rychlejší a vytrvalejší než lidé, snadno se uzdraví a jsou imunní vůči nemocem. A co víc, čím déle je člověk před proměnou mrtvý, tím menší množství lidských vlastností v něm zůstává. Wren má mezi resety zatím nejvyšší číslo, ale co se stane, až dostane za úkol vycvičit nového reseta Calluma, který byl mrtvý pouze 22 minut? Probudí v ní nějaké city?

Nikdy by mě nenapadlo, že se budou reseti tolik podopat upírům ze Stmívání (až na tu drobnost s pitím krve). Jsou nadpozemsky hezcí, rychlí, mají výdrž, jsou imunní vůči nemocem, extra silní a když už jsou zranění, rychle se vyléčí. Je možné, že autorka čerpala i z těchto pramenů, posléze jsem však přišla na to, že na tom vůbec nezáleží. Protože reseti jsou tak podobní, a zároveň úplně jiní, než krevsající Cullenovi.

Co mě na knize hned na první pohled zaujalo, byla obálka, která je tak moc jednoduchá, až je naprosto úžasná. Anotace také zněla slibně, avšak na to, jak na mě knížka zapůsobila, jsem si myslela, že bude příběh lepší. Jak jsem si mohla všimnout, spoustě čtenářům se Reset zalíbil, jenom mně příliš nesednul. Proč? Když se ohlédnu za téměř čtyřmi sty stránkami plných příběhu, nezdá se mi, že by byl zas tak moc poustavý. Wren a Callum jsou jako vystřižení z obvyklé dystopické romance, akorát s tím rozdílem, že zde nefiguruje žádná další postava do milostného trojúhelníku. Kdo ví, třeba se jednou objeví. Dnes je umění napsat něco originálního, kde se hlavní hrdinové a hlavní linie příběhu vymykají všeobecným pravidlům a jdou si vlastní cestou. To o Resetu bohužel říci nemohu.

"Osobně bych velice uvítala, kdyby se autorka rozhodla vybočit z klasického trilogiového schéma a nechala Reset stát samostatně, nicméně je mi jasné, že toto mé zbožné přání má dva háčky – peníze vytřískané z prodeje dalších dílů a nechuť loučit se s postavami tak brzy." - laurdes
Myslím, že lépe než laurdes bych to nevyjádřila. Upřímně, byla jsem ráda, když kniha skončila, jednak proto, že jeden díl bohatě stačil a zakončeno to zůstalo hezky otevřeně, jednak také z toho důvodu, že už se mi ke konci dost táhla a nějak si nedokážu představit, jak by mohlo pokračování vypadat. Docela mám obavy z toho, co by mohla spisovatelka dále stvořit. Navíc poslední dobou se moc jednodílných knih nenajde, protože napsat jednu takovou vyžaduje mít talent. Je pravděpodobné, že si druhý díl nepřečtu, jelikož mi přijde, že to, jak Reset skončil, bylo dostačující. Netřeba do děje přidávat další postavy, skrývání před KLEZem nebo za vlasy přitaženou romanci hlavních hrdinů.

Celkově jsou mé pocity z četby smíšené. Oceňuji nápad, přeci jen šlo o originální námět a zajímavý příběh, nicméně už od začátku byla kniha velice předvídatelná a dalo se čekat, jak přestně to s Wren a Callumem dopadne. První polovinu jsem nadšeně hltala, ta druhá se mi zdlouhavě vlekla, protože se tam skoro nic nedělo. A konec? Inu... čekala jsem něco víc. Přesto si však myslím, že Amy Tintera je nadějná autorka, která by to jednou mohla s psaním dotáhnout daleko. Pro začátek však dávám Resetu horší tři hvězdičky.

Na závěr ještě hezký knižní trailer, který jsem objevila na stránkách nakladatelství.

A mnohokrát děkuji nakladatelství Egmont za poskytnutí výtisku ke zrecenzování!