The Hunger Games 32x32 LogoLeopard Print Pointer Books are my passion...: Review: Polibek pro Annu

pondělí 16. prosince 2013

Review: Polibek pro Annu

Autorka: Stephanie Perkins
Přeložila: Jana Doležalová
Počet stran: 336
Nakladatelství: CooBoo / květen 2012

Co byste dělali, kdyby vám bylo pouhých sedmnáct let a rodiče vás poslali na rok studovat do Francie? A co kdybyste k tomu ještě neuměli ani slovíčko ve francouzštině? Přesně to totiž zažívá mladá američanka Anna Oliphantová, jejíž rodiče se rozvádí a posílají ji pryč.
Do Francie nechce za žádnou cenu - radši by byla se svým přítelem a nejlepší kamarádkou ve stejném městě, stejném státě. Nakonec ale zjistí, že to tam není tak zlé, jak se na první pohled zdálo. Pohodoví spolužáci, milí pařížané... a Étienne. Ach, Étienne.
Problém je, že už má holku a vypadá to, že se k Anně příliš nemá...

"Už jsi četla Polibek pro Annu?" - "Ne, to vypadá na nudnej románek."
"Tak si to přečti. Je to boží." A ono opravdu! Jestli se bojíte, že byste se při čtení této knížky unudili klišoidními scénami, tak se strachujete zbytečně. Příběh je naprosto úžasný, pohltí vás a nedovolí vám utéct. Pokud jste Annu ještě nečetli, je to chyba. Tu si prostě musíte přečíst!

Zdroj
Anna Oliphantová je normální sedmnáctiletá holka, která dostane možnost prožít neuvěřitelný příběh. A přesto kniha není ohraná. Je obyčejná, ale zároveň i kouzelná a pohádková. Proč? Protože na každou z nás někde ve světě čeká (nebo už jsme se dočkaly?) okouzlující Étienne, se kterým budeme žít šťastně až do smrti a tato knížka vypráví o šťastlivkyni, která už se se svým princem shledala, i když cesta byla strnitá a plná překážek. Je možné, že kluky tohle čtení nemusí nadchnout, ale pro dámy je, myslím, jako stvořené.

Dalším faktem, proč jsem se do knihy zamilovala, je autorčino podání Francie. Je úsměvné ji vidět z pohledu Američanů a naopak, zvláště když i takový laik na zeměpis jako já se dokáže v příběhu bez problémů orientovat. Ze zkušenosti vím, že pokusy o psaní příběhu v cizí zemi dopadly už mnohokrát katastrofálně, ale pokud bych měla být upřímná, tak například vedle Katky Petrusové by se autorka nemusela vůbec stydět, protože podala bravurní výkon.

Zdroj
Ještě nesmím zapomenout na Étienna. Protože hned jak se v knize objevil, nemohla jsem jinak než ho milovat. Stephanie si s ním opravdu vyhrála. Je milý, sladký, pozorný, ohleduplný a neuvěřitelně roztomilý. Ne žádný bad boy jako Kishan Rajaram nebo oslnivý krasavec jako Damon Salvatore, kterému ihned podlehnete. Pomalu se vám vtírá až do morku kostí a vyplňuje každou vaši myšlenku. Pak už se mu nelze bránit. Čtěte na vlastní nebezpečí!

Celá kniha se četla s lehkostí a ve volném proudu, takže jsem nad příběhem nemusela příliš přemýšlet, a přesto jsem si ho vychutnala. Polibek pro Annu je taková příjemná jednohubka, kterou si užijete od začátku až do konce, ale i tak pravděpodobně zažijete silné abstinenční příznaky po dočtení. Jsou momenty jako je tento, kdy si říkám, že knihy silně přehodnocuji. Jestli jsem ostatním dala pět hvězdiček, Anna si jich zaslouží minimálně šest!

4 komentáře:

  1. Moc se těším, až si přečtu Lola a kluk od vedle, protože Anna se mi taky moc líbila :) Hezká recenze!

    OdpovědětVymazat
  2. Tuhle knížku mám doma, stále jsem se k ní nedokopala. Jsou vánoce čas klidu, míru, lásky...takže už bych konečně mohla :)

    Jinak parádní recenze, myslím, že kdo si ji přečte, ten si přečte i knihu (pokud to ještě neudělal :) )

    OdpovědětVymazat
  3. veľmi sa mi páči námet a čítala som len kladné názory :) dúfam, že sa ku knihe raz dostanem :)

    OdpovědětVymazat
  4. Já si Annu přečetla taky až teď :) až až po Lole :D a musím říct, že se mi fakt četla neskutečně dobře. Byla to první knížka, kterou jsem přečetla ve čtečce :) St. Clair byl fakt nejlepší... :)

    OdpovědětVymazat