The Hunger Games 32x32 LogoLeopard Print Pointer Books are my passion...: Review: Za zrcadlem

sobota 28. prosince 2013

Review: Za zrcadlem

Autorka: Alina Bronsky
Přeložila: Tereza Pecková
Série: Spiegelkind / 1.
Počet stran: 272
Nakladatelství: CooBoo / listopad 2013

Juli je obyčejná dívka, která žije v obyčejné rodině ve společnosti Normality. Tedy alespoň do chvíle kdy její máma zmizí, policie a táta jsou naprosto v klidu a nikdo se nestresuje. Proč? Protože Laura Rettemi byla víla. U vílích dcer je padesáti procentní šance na zdědění vílího genu. Je Juli také víla? A co víc - kam se její máma poděla?
Juli se svou novou kamarádkou Ksy a jejím bratrem Ivanem odhaluje strašlivá rodinná tajemství, zároveň si však uvědomuje, že svět, ve kterém do nedávna žila, není tak růžový, jak se jí odmalička zdál.

Snili jste někdi o tom, že se chcete stát vílou? Mít bezvadné superschopnosti, získat přirozený vztah k přírodě a být obdivován všemi malými dětmi (a nejen jimi)? Po přečtení této knihy už bude vaše přání pouhou minulostí. Co kdybyste žili ve světě, kde je "víla" sprosté slovo toho největšího kalibru a jejich vymýcení se považuje za správnou věc? Přesně tady žije Juli, která se o své podstatě začíná dozvídat pravdu a která to nemá zrovna jednoduché.

Zdroj
Juliane Rettemi je na první pohled úplně normální patnáctiletá dívka a studentka elitního lycea Normality. Má normální rodinu, normálně se obléká, normálně se chová... jako všichni ostatní. Až se najednou začne celá měnit. A vy nevíte, co si o ní myslet. Nemůžete si ji zamilovat, ale nemůžete ji nenávidět, protože v jednu chvíli s ní soucítíte, ale v tu druhou vám přijde jako nesamostatná a ubrečená holčička, která neví, co si počít. Na rozdíl od většiny knih na Juli za dveřmi nečeká krásný princ, který by jí z problémů dostal. Tentokrát ne.

Obyčejnost z příběhu jen čiší, proto je tak normální, až mi přijde výjimečný. Svět, ve kterém se odehrává, se příliš neliší od toho našeho (když pominu víly, samozřejmě) a hlavní hrdinkou by mohla být jakákoli reálná dívka. V tom se dost rozchází s ostatními dystopiemi, kde platí všelijaká pravidla, systém a životní podmínky si sotva dokážeme představit. Ale Normalita je... normální. Přirovnala bych ji k heslu "Jdi s davem nebo dav půjde proti tobě".

Knihu Za zrcadlem si rozhodně musíte koupit. A to neříkám kvůli té nádherné obálce, kterou se může hrdě pyšnit, ale příběh vás pozvolna bude unášet od začátku až dokonce a vy nakonec zjistíte, že jste si vílí rodinku oblíbili. Stalo se tam toho tolik, až mám pocit, že se tam vlastně nestalo vůbec nic, což je důkaz toho, že u četby nemusíte příliš přemýšlet. Takže pokud máte rádi dystopie, a zároveň nechcete nic "těžkého", Za zrcadlem je četba pro vás jako stvořená. S čistým svědomím mohu dát pěkné čtyři hvězdičky.

8 komentářů:

  1. Inu, po tvý recenzi si tu knihu chci přečíst ještě víc ^^

    OdpovědětVymazat
  2. Jsem ráda, že se ti to líbilo, hezky napsaný, přečetla jsi to fakt nějak rychle, ne? :) A přesně jak píšeš, člověk má pocit, že se tam vlastně skoro nic nestalo, ale po dočtení jsem já měla hlavu plnou otázek.

    A jo, Juli je mimino :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, ono se to totiž četlo fakt lehce a příběh byl nenáročnej. :)
      Juli je jak malá, ale já když si představim, že bych byla ve stejný situaci, tak bych se asi zachovala mnohem hůř. :D

      Vymazat
  3. Tak to zní opravdu dobře. :) i když víly jsem nikdy moc nemusela, protože jsem si až doteď (Ha!) myslela, že jsou to blondýnky se spoustou třpytek a roztomilými křídly.
    Hezky napsaná recenze, určitě po té knížce kouknu! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Tohle zní hodně zajímavě :) Je mi hrozně sympatické, že se tam neobjevuje prototyp kluka záchranáře, který nebohou hrdinku spasí a bude ji milovat až do konce dní. Už to začínala být nuda. Navíc problematika toho, jak se vyrovnat s vlastní jinakostí, je zajímavá i z psychologického hlediska a jsem zvědavá, jak si s tím autorka poradila :)

    OdpovědětVymazat
  5. napřed jsem si říkala, jé další dystopie, ale tvoje recenze mě zaujala, mrknu se po ní;) Obálka je pěkná, ale připadá mi nějak mo křiklavá :-D

    OdpovědětVymazat
  6. Na knížku si mě nalákala. Určitě si jí pořídím :)

    OdpovědětVymazat
  7. Zrovna jsem ji dočetla a moc nadšená jsem z ní nebyla. Ale po tom konci se těším na další díl.

    OdpovědětVymazat