The Hunger Games 32x32 LogoLeopard Print Pointer Books are my passion...: Čteme tygrům - výherci

středa 26. března 2014

Čteme tygrům - výherci

Konečně je to tady, našla jsem si trochu času (mudlové jsou vážně nároční a pořád mě zaměstnávají testy a zkoušeními, děs!) na vaše básničky, které jste mi posílali v rámci soutěže "Čteme tygrům". Soutěž měla dvě části, v té jedné jste se mohli zapojit pomocí recenzí, obrázků a čehokoli ostatního týkajícího se tygří ságy, v té druhé jsem po vás chtěla jednu až dvě básničky.


Měli jste na výběr celkem pět témat:
  • Lokešovo utrpení
  • Po stopách Durgy
  • Můj zakletý tygr
  • Božské dary Indie
  • Indický princ
Rozsah jsem nechala na vás a výběr tématu také. Musím se přiznat, že jste mě vážně překvapili! Celkem se mi sešlo 23 soutěžících, což je na kreativní soutěž opravdu velký úspěch a abych pravdu řekla, čekala jsem o dost méně, takže děkuji! Také nemůžu nepochválit vás všechny, máte talent na psaní básniček! Některé se mi hodně líbily, jiné o něco více, ale nakonec jsem musela vybrat pouze dva vítěze. Nebudu zdržovat, stejně vás zajímají právě oni, že? :D

Vítěz č. 1

Lokešovo utrpení
Barbarell
Zvenčí mladý, duší kmet,
obletěl už celý svět!
Všechno viděl, všechno znal,
plánoval být země král.

Jizvu na tváři měl rudou,
způsobil ji vlastní nudou.
To zrovna princátka nehonil,
ani slzu neuronil.

Tvrdý chlapík skrýval mnohé,
ambice velice strohé.
Kdysi měl veliký sen,
že jednou nadejde ten den.
Den, kdy Kelsey bude jeho,
pustí ho do srdce svého.
Pozná jeho duše hloubku,
po smrti budou sdílet hrobku.

Však neřádi jedni malí
nad chudákem zvítězili.
Všechno vzali, zkazili,
superplány zhatili!

Nenáviděl je víc než dost,
nejíst - být jen kůže, kost.
Ve svém hrobě seschnul sám,
smůla lásky jako trám.

Nikdo až do teď netušil,
co chudáček Lokeš zakusil.
Nebo si jenom namlouvat,
že by i on mohl milovat.
Tuhle básničku jsem vybrala proto, že je zároveň smutná, ale i psána s nadsázkou a pěkně jsem se u ní uvolnila. Navíc je to jedna z mála básniček, které jsou výjimečnější než ostatní - zaprvé je to jediná tvorba na téma Lokešovo utrpení, zadruhé to není óda, kterých bylo od vás víc než dost. (email: barava....ova@gmail.com)

Vítěz č. 2
Můj zakletý tygr
Vendea

Blyštivý diamant
ukrytý v džungli,
padnuvší z nebes,
padnuvší z hůry.

Padnuvší z hůry,
do lidských tenat,
prokletím stíhán,
prokletím proklat.

Prokletím proklat,
na věčný čas,
neslyšiv ničeho,
ni lidský hlas.

Ni lidský hlas,
žádného slova,
ztracený bratr,
ztracený znova.

Ztracený znova,
po zradě soka,
uzmuv mu družku,
uzmuv ta slova.

Uzmuv ta slova,
by ho propustila,
uzmuv mu slova,
jenž by odpustila.

Jenž by odpustila
bratru ztracenému,
stále v tygří kůži,
stále lapenému.

Stále lapenému,
na pár hodin pouze,
oba bratři mohou
podlehnout své touze.

Podlehnout své touze,
v lidské kůži býti,
a o lidské dívce,
aby mohli sníti.

Aby mohli sníti,
by je vykoupila,
a temného pána
o lup oloupila.

O lup oloupila,
Lokeše porazila,
pravdu vyjevila,
zlo tak porazila.

Zlo tak porazila,
a princ indický,
osud svůj by naplnil,
ne však tragický.

Ne však tragický,
ale hvězdou,
indický princ stal by se
zářící tou hvězdou.

Ať už je to prokletí,
nebo pouhá stezka,
poté plavbu ustojí,
osud jim zatleská.

Osud jim zatleská,
přec jsou oba bratři.
Ať už černá nebo bílá,
prostě k sobě patří.

Jeden voda, druhý oheň,
jeden hot, pak čehý,
jedno mají společné,
oba dva jsou pěkní.

A tak v záři měsíce,
mihla se čerň, bílá,
na každého v džungli pak,
indický princ čeká.
U téhle básničky jsem se nemusela vůbec rozmýšlet. Po přečtení jsem měla jen myšlenku "Jo, to je jasná vítězka!", protože je to úžasné dílko a já jsem ho četla už asi třikrát. Kéž bych uměla psát básničky aspoň z poloviny tak jako Vendea! (email: katerina.ko....va@seznam.cz)

Nesmím zapomenout na druhou část soutěže jejíž výherce už nezávisel na mém rozhodnutí a k mému zaražení ani na randomu. Protože se mi stránka random.org odmítala otevřít, musela jsem se uchýlit k počeštěné verzi a nechat to na záhadném generátorovacím poníkovi. :D

Výherce č. 3
#11 - Renaiti

Všem výherkyním gratuluji a na maily (popř. u Renaiti na blog) posílám žádost o adresu a mají 72 hodin na odpověď. V případě žádné reakce vybírám/losuji náhradního výherce.

Ještě jednou všem děkuji za účast, až budu příště vymýšlet nějakou další soutěž, pouvažuji nad další kreativní, ať se vyřádíte jak vy, tak i já při hodnocení!

4 komentáře:

  1. Ven napísala naozaj skvelú básničku :D Ja by som nezvládla ani jednu slohu :D Tá si vážne zaslúžila vyhrať ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, souhlasím, mě naprosto ohromila, a to jsem ještě antitalent na básničky :D obě holčiny to mají skvělé, ostatně všichni si zaslouží moji pochvalu a obdiv, fakt nebyla básnička, co by se mi nelíbila :D

      Vymazat
  2. Ahojky,
    moc gratuluji holkám s básničkami! Napsaly je nádherně, já osobně se chtěla zúčastnit také básniček, ale nejsem ten typ co by uměl skloubit něco normálního a hezkého, takže velká gratulace!...
    A také moc děkuji Suši, ani nevíš jak jsem nadšená, že jsem to právně já :). Na e-mail jsem odeslala svoji adresu a ještě jednou moc a moc děkuji!...
    Hezký den
    Renaiti

    OdpovědětVymazat
  3. Obě jsou moc krásné a velmi se povedly. Gratuluji výherkyním :)

    OdpovědětVymazat