The Hunger Games 32x32 LogoLeopard Print Pointer Books are my passion...: (GIF) Review: Tygrova plavba

(GIF) Review: Tygrova plavba

Autorka: Colleen Houck
Přeložily: Karolina Medková, Jindra Horynová
Série: Tygří sága / 3.
Počet stran: 525
Nakladatelství: CooBoo / červenec 2013

Kelsey a Kišanovi se podařilo získat druhý Duržin dar a zachránit Rena z Lokešova zajetí, který (jak se zdá) úplně zapomněl, že by Kelsey vůbec kdy ve svém životě potkal. Nicméně i přes veškeré překážky se trio s panem Kadamem a jeho vnučkou Nilimou vydávají na moře za třetím darem - Duržiným náhrdelníkem. Jenže to má jeden háček. Poklad je někde hluboko na dně oceánu, a ještě ke všemu v jiném světě, ve světě, kterému vládnou draci. Kromě zapeklitého úkolu a nebezpečného Lokeše za zády se Kelsey musí poprat s Renem a jeho ztrátou paměti a vybrat si mezi oběma bratry. Ke kterému princi jsou její city silnější?

Po relativně klidných dvou dílech se Kelsey s tygry dostává do tuhého, kdy už není v sázce jenom zrušení kletby, ale i jejich životy, které jsou ohrožovány Lokešem. Díky tomu, že už si hlavní hrdinové nemůžou být jisti ani svými vlastními kroky, dostala kniha nový nádech. I když není kniha akcí přímo napěchovaná, je o poznání jiná (a lepší), jak předešlé, protože záporná postava dokáže pořádně zamíchat dějem a během pár stránek převrátit všechno do nových rozměrů, o kterých by se nám ani nezdálo.

V první knížce se autorka zaměřila hlavně na Indii a její mytologii, v druhé jsme měli možnost se seznámit s Tibetem a jeho pověstmi a legendami, v té třetí s tygry prozkoumáváme Čínu, konkrétně čínskou mytologii plnou draků a různých symbolů a pověstí, které nás doprovázejí celým příběhem. Zamíříme do oblasti mnohým z nás doposud neznámé, což já vždy vítám - například doteď jsem si neuvědomovala, jak moc jsou draci pro Čínu důležití a bylo opravdu skvělé se o nich něco dozvědět, byť z úplně jiné perspektivy!

"Vemte si ho, prosím! Přidám vám šperky, dám vám ještě zlato!"
Ren si mnul bradu a zvažoval to. "Ne, to nestačí. Být připoután k ní je opravdu těžkým břemenem, ty teprve pociťuješ začátky! Věř mi... Bude tě to stát hodně, abychom si vzali šál zpátky."
"Cokoliv! Dám vám, co si budete přát." Předklonil se a vzrušeně šeptal: "Chtěla, abych se vzdal všech svých pokladů a dal je... lidem!" Rozhodil rukama. "Nutila mě, abych byl jako dobrá víla a dával jim mince pod polštář. To není nic pro draka! Nechci to dělat! Musíte si vzít šál zpátky, snažně vás prosím!"
(moje nejoblíbenější část! - vyjednávání s chamtivým drakem nevímjaksečínskyjmenuje)

Pokud jde o hlavní trio, mé pocity se s přibývajícími díly akorát zesilují. Kniha je stále vyprávěná z pohledu Kelsey, takže o ní toho víme ze všech nejvíc, ale myslím, že i ostatní postavy jsou v příběhu hezky vystihnuty, dokážu si je živě představit (i když některé bych nejradši nechala někde u ledu). Hlavní hrdinka už mi tolik na nervy nelezla, nicméně její místo hrdě obsadili jiní, což mě docela mrzí, ale... někdo to vždycky odnést musí.

Zatímco mi Kelsey jakž takž přestávala vadit...

Kišana jsem si s každou stránkou zamilovávala čím dál tím víc

... a Rena bych stále nejradši hodila přes palubu.

Čím mě autorka naprosto dorazila, byl konec. Já nečíst knížku těsně před vydáním pokračování, tak už mě mezi duchapřítomnými nehledejte!

Tygrova plavba je zase o něco lepší než předchozí díly, jako kdyby si autorka dala za cíl překonávat samu sebe a neustále ohromovat čtenáře. Nicméně knížce udělím čtyři hvězdičky, protože věřím, že jestli se chce autorka překonat i příště, na těch pět to určitě bude. Pokud se vám líbilo Tygrovo prokletí a Tygrova stezka, tak nebudete litovat, pokud půjdete do této knihy. Moc se mi líbila a mohu ji vřele doporučit!

***

Knížku jsem četla v rámci projektu "Čteme tygrům".