(RC) Review: Lev, čarodějnice a skříň

Přložila: Veronika Volhejnová
Série: Letopisy Narnie
Díl: 2.
Počet stran: 200
Nakladatelství: Fragment

Je spousta dveří, ale pouze jedny vedou do jiného světa. Projděte s námi do země zázraků a kouzel - do Narnie!
Sledujte příběh sourozenců Petra, Zuzany, Edmunda a Lucie v zemi obrů, trpaslíků, kentaurů a dalších tajemných bytostí, zakletých Bílou čarodějnicí. Dokážou s pomocí moudrého a zároveň strašlivého lva Aslana zlomit její temnou nadvládu?
Nenechte si ujít fantasy bestseller, který nadchl miliony čtenářů po celém světě.

Konečně jsem se dostala k dalšímu dílu úžasná Narnie! I přesto, že je to série pro mladší čtenáře, věřím, že dokáže uchvátit všechny ostatní stejně jako mě. Knížku jsem četla kdysi a když se mi teď dostala do rukou.... aaach, i po takové době mě C.S. Lewis nezklamal. =)

Jako u předešlého dílu, i tady musím ocenit především jednoduchost. Pokud jste se dívali na měsíční chvástačku, upozorňovala jsem na odlehčující příběh. Narnie je skvěle napsána, protože ji můžu číst po částech třeba měsíc a vůbec to neuškodí v pochopení děje. Tentokrát jsem se do knížky trochu více ponořila, což mi nevadí, ale zhltla jsem ji jedním dechcem, což je poměrně škoda! =D

Moc se mi líbilo zasazení čtyř sourozenců do příběhu. Nejsou nelepší přátelé jako Polly a Digory, ale přesto je svazuje sourozenecké pouto a společně se tak dostávají přes různé překážky, které na ně Jadis z Charnu nastraží. Abych pravdu řekla, i když se mi ten nápad líbí, stejně se mi zamlouvala jen Lucinka, protože byla z nich všech taková nejvíc dospělejší. Zároveň zábavná a bystrá, to se jí musí uznat. Zuzka mi přišla moc nudná, Petr zbabělý a přesto se nenápadně vychloubající a pak Edmund. To je kapitola sama pro sebe. Takový malý zlounek. Mi už od pohledu nesednul, ani když se polepšil, pořád to byla jedna a ta samá postava. Já jsem jednoznačně "Team Lucinka"! 0=D

Jak už jsem podotkla minule, jediná negativní věc, která mi při čtení vyloženě vadila, bylo naznačování dějě - tím myslím, že autor opravdu napsal, že ta a ta postava přežije! Grr! (např. Edmund se probíral dál kabáty a propadnul se do zasněžené země. Později, když si vzpomněl, děkoval, že Lucinku sledoval) Docela to kazí napínání čtenáře, když víme, že ať se stane cokoli, hrdina přežije. Ale s tím nic neudělám, je ot autorův styl psaná a celá série už je napsaná, takže se s tím holt budu muset smířit.

K hlavním hrdinům už jsem se vyjádřila a teď něco k obálce. Já tyhle Narnijský obálky miluju, pro to není lepších slov! Dokázaly si mě získat už na první pohled a Lev, čarodějnice a skříň je jednou z těch nejhezčích!
Zde jsou příklady jiných (starších) obálek ↓

Skutečně jsem ráda, že jsem dostala možnost si knihu znovu přečíst, protože je to jedna z mých nejoblíbenějších (trošku neobvyklé u mých vrstevníků, ale co už) a doufám, že si ji v budoucnu znovu přečtu (až se přeberu přes hromádku knih, které bych si také ráda přečetla! =D). Nicméně i přes úžasný příběh dávám 4 hvězdičky, knížka si to opravdu zaslouží!

Tímto moc děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku!

Zdroje:
obrázky - Google & Deviantart