The Hunger Games 32x32 LogoLeopard Print Pointer Books are my passion...: (RC) Review: Jablečný koláč naděje

neděle 12. dubna 2015

(RC) Review: Jablečný koláč naděje

Autorka: Sarah Moore Fitzgeraldová
Přeložila: Karolina Medková
Počet stran: 192
Nakladatelství: CooBoo / únor 2015

Oskar Dunleavy zmizel a nikdo neví, co se s ním stalo. Když se při opakovaném pátrání nic nenajde, všichni postupně přijímají fakt, že spáchal sebevraždu. Až na Meg, jeho nejlepší kamarádku z dětství, a Stevieho, postiženého mladšího brášku. Když se Meg vrací z půlročního cestování po světě, nic není jako dřív - Oskar zmizel, v jejím domě žije dívka, která o sobě prohlašuje, že byla jeho nejlepší kamarádkou a jediný člověk, co se s ní baví, je Stevie. Společně se snaží najít jakoukoli stopu, která by je k Oskarovi dovedla, protože jako jediní nemohou uvěřit tomu, že by se mistrný pekař jablečných koláčů pokusil vzít si život.

Po dlouhé době plné povinné četby a nekonečného učení se do školy jsem se rozhodla dát si chvilku pauzu a u něčeho příjemného se odreagovat. Sáhla jsem po Jablečném koláči naděje, protože jak anotace, tak ani obálka či vůně knihy nenaznačovala žádné drama, ze kterého bych měla srdeční zástavu - prostě knížka, se kterou budete chtít strávit den. V případě okamžitého re-readingu možná dva až tři.

Anotace nenaznačuje nic přesnějšího, než že Oskar Dunleavy zmizel a nikdo neví kam. Jediní, kdo věří, že nespáchal sebevraždu, jsou jeho kamarádka Meg a mladší bráška na vozíčku Stevie. A ještě že Oskar uměl péct ty nejlepší jablečné koláče na světě. Proto když jsem knihu začala číst, vůbec jsem nevěděla, do čeho jdu a jestli se mi příběh vůbec bude líbit. Byl to velký risk, protože obvykle na podobné příběhy nejsem, ale vůbec nelituji, protože jsem si Jablečný koláč naděje naprosto zamilovala.

zdroj
Kromě tajemství obestřeného celým příběhem se mi moc líbily střídavé pohledy Oskara a Meg - takže čtenář už od začátku ví, že není mrtvý, ale stále netuší, co se stalo. Z počátku se pohledy dost liší, autorka v prvních kapitolách navrací Meg ve flashbacích na Nový Zéland, kde trávila půl roku, zatímco Oskarovo vyprávění se týká přítomnosti, avšak s postupem příběhu se oba dva nevědomky začínají prolínat a čtenář se může podívat na situaci z obou stran. O ilustracích věřím, že netřeba říkat něco víc. Obrázky Dany Svobodové mluví samy za sebe, jsou dokonalé a perfektně podtrhují duši příběhu - nevinnost, tajemství a všechny důležité prvky knížky. Zamilovala jsem si je na první pohled tak, jako se lidé s prvním soustem zamilovávali do Oskarových koláčů.

Příběh se čte skoro sám, takřka ho nevnímáte. Jediné, na co budete myslet, jsou jablečné koláče, kterými byste se v tu chvíli nejraději přejedli k prasknutí. Kniha mě v mnoha ohledech překvapila a ukázala, že pokud člověk jde za svým cílem, musí mít naději a nikdy to nevzdat. Jablečný koláč naděje je krátká oddechovka na jedno odpoledne, která se vám svým příběhem a nešťastným osudem zaryje hluboko do srdce. Dávám pět hvězdiček a jediné, co mě mrzí, tak je to, že Oskarův jablečný koláč také nemohu ochutnat.

Mnohokrát děkuji nakladatelství CooBoo za poskytnutí výtisku ke zrecenzování!