The Hunger Games 32x32 LogoLeopard Print Pointer Books are my passion...: (RC) Review: Zápas o osud lidstva

středa 26. září 2012

(RC) Review: Zápas o osud lidstva

Autorka: Christy Raedeke
Přeložila: Drahomíra Michnová
Série: Mayské prorctví / 1.
Počet stran: 320
Nakladatelství: Fragment / 2012

Anotace
Šestnáctiletá Caity odhalí význam podivných znaků vyřezaných v obložení svého pokoje. Jde o dávné mayské proroctví, které jí přisuzuje důležitou roli v osudu lidstva. Bude mít dostatek sil a především odvahy vzít na sebe nelehký a nebezpečný úkol?

Pozor! Recenze obsahuje spoilery!

Jak jsem se ke knize dostala
Na stránkách Fragmentu jsem někdy v polovině srpna uviděla upoutávku na tuhle knížku a pro mě to bylo - po upířinách a vlkodlačinách - zase něco nového, neokoukaného. Pohrát si s myšlenkou neustále opěvovaného konce světa 21.12.2012 a ztvárnit své myšlenky na papír? Musím se přiznat, že i když přes tyhle věci moc nejsem, už na první pohled jsem věděla, že by kniha nemusela být špatná. Napůl nedočkavě očekávajíc a napůl trochu nesvá z toho, co mám v knize očekávat, jsem knihu zhruba před dvěma týdny otevřela a do děje se naplno ponořila...

Recenze
Caityini rodiče zdědí po zesnulém strýci Hamishovi nemovitost na ostrově Huracan - veliký Skotský hrad Breidablik, který MacFirelandova vlastní již několik generací. Všichni tři se sem na prázdniny přestěhují ze San Francisca a rodiče si zde chtějí zařídit menší hotel pro návštěvníky ostrova. Caity najde ve svém pokoji tajemnou komnatu, kde je vyřezáno spousty znaků. Vzápětí přijíždí na hrad Caitin strýček Li z Číny a doktor Tenzo ze San Franciského institutu a všichni tři se pokouší rozluštit význam symbolů..

S pomocí jednoho počítačového programu znaky rozluští a zjistí, že Caitrina musí sjednotit mládež po celém světě a znovu je přimět k používání mayského kalendáře, než zlá společnost F.R.O (nebo-li Fraternitas) ovlivní lidi a podrobí si je své moci. Cait zasvětí do plánu pár svých přátel a vydává se na Velikonoční ostrovy...

Abych pravdu řekla, tak co se týče nápadu, byl příběh skvělý, ale po obsahové stránce mne kniha příliš nezaujala. Z počátku bylo Proroctví opravdu čtivé a to, jak se Caity ponořovala hlouběji do Mayského tajemství, mi přišlo opravdu mystlické a zajímavé. Nicméně mi přišlo, že se Cait ani moc nezapojovala a všichni ostatní udělali to hlavní (šifry nevědomky pomohl rozluštit otec, Bolon jí řekl vše, co potřebovala, byla odvezená tam, kam bylo třeba) a Caity pouze mluvila na Velikonočních ostrovech. Já nevím, od kniy jsem očekávala nějakou pořádnou akci, záhady a tajemství a ne vše naservírované přímo pod nosem.

Jediná postava, která se mi tam hodně líbila, ba i přímo jsem jí zbožňovala, byla malá opička - Pan Papírek, který se vyjadřoval pouze skládačkami origami. Po celou dobu příběhu byl dobrým přítelem, občas zábavný a celkové působil nevinným dojmem. I když mi přijde, že ho spisovatelka udělala až moc inteligentního (jako člověk v těle opice, co neumí mluvit), nevadí mi to a myslím si, že nejsem jediná, koho si opičák získal jako fanouška. =)

I když příběh měl pár slabších chvil, docela se mi líbil ten konec (ano, konečně nějaká větší akce. Útěk z Velikonočních ostrovů před Fraternitas mi opět přišel takový nijaký - pro Cait moc jednoduchý. Ale možná jsem jen zaujatá proti volnějším knížkám a téměř nulovým zápletkám. Konec jsem opravdu četla s chutí celá natěšená na celkové vyřešení Caitina úkolu a ono ejhle, další zvrat na konci. Co se týče jak Liho, tak zlého dvojčete Caitina komorníka, pokud chtěla autorka nějak navnadit čtenáře na další díl, myslím, že by bylo nejlepší se snažit již od začátku a nedělat další zvraty na konci. Nicméně vůbec netuším, jaký bude druhý a třetí díl - třeba budou opravdu skvělé, nicméně Zápas o osud lidstva mě moc nenadchnul.


Můj názor
Kniha jistě byla velice zajímavá, ale co se mne a mého osobního názoru týče, příště bych sáhla po nějaké jiné. Proto dávám proroctví 2 hvězdičky a doufám, že příští díl mne pohltí více.

Hodnocení obálky:
- v jednoduchosti je krása!
Celkové hodnocení:

Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku (knihu můžete koupit zde).

zdroje:
obálka - Fragment
obrázky - DeviantArt & Google

Žádné komentáře:

Okomentovat